Koekbakkerij Nanning, Jolande Nanning
In 1928 verkocht betovergrootvader Nanning zijn brood, krentenwegge en koek nog met de bakfiets langs de deuren in Dedemsvaart. Tegenwoordig worden de tientallen verschillende ontbijtkoeken van Koekbakkerij Nanning in bijna alle supermarkten verkocht. Niet alleen in Nederland maar ook in Duitsland, België en Frankrijk.

Ambacht behouden
Intussen is het bedrijf uitgegroeid tot een specialiteitenbakkerij waar dagelijks 25 vaste medewerkers zo’n 40 verschillende koeken bakken. Modern ondernemerschap en nieuwe productontwikkelingen worden er gecombineerd met kwaliteit, versheid en ambacht. Samen met haar broer is Jolande de vierde generatie die aan het roer staat. Ze is duidelijk trots op haar bedrijf dat weliswaar een industriële bakkerij is geworden, maar waar nog steeds ambachtelijke koeken worden gemaakt.

Goede werkmethodes
Het is een familiebedrijf waarbij Jolande ook de medewerkers als een soort familie beschouwd. “Iedereen kent elkaar en ons personeel is loyaal en denkt met ons mee. Het ziekteverzuim is laag en men stelt zich flexibel op als het om overwerken gaat. Dat is de mentaliteit van deze regio en absoluut een voordeel van ondernemen in Dedemsvaart”, zo vertelt Jolande enthousiast.

Gemeente denkt mee
Ze raadt het ook andere ondernemers aan om zich te vestigen in Dedemsvaart. Niet alleen vanwege de goede mentaliteit in deze regio, maar ook omdat er een goede samenwerking is met Gemeentelijke instellingen. Ze zijn toegankelijk en denken actief mee met de plannen die je als bedrijf voorlegt.